Augmentacja Kości

Wielu pacjentów ma deficyt kości, który jest główną przeszkodą w odtworzeniu braków uzębienia na bazie implantów zębowych. We wskazanych przypadkach często jedynym rozwiązaniem jest odtworzenie braków kostnych poprzez augmentację kości.

Do augmentacji kości stosujemy od 10 lat materiały "kościotwórcze", oraz membrany szwajcarskiej firmy Geistlich. Są to sprawdzone, jedne z najlepszych materiałów stosowanych na świecie. W niektórych przypadkach konieczne jest użycie własnej kości pacjenta do przeszczepienia i odbudowy zaników kostnych. Do tych zabiegów wykorzystujemy skalpel ultradźwiękowy Piezosurgery, który umożliwia przeprowadzenie bardzo dokładnych i oszczędnych cięć w kości. Zabiegi są mniej traumatyczne i lepiej tolerowane przez pacjentów.

Do zabiegów augmentacyjnych najczęściej wykonywanych w stomatologii należy podniesienie dna zatoki szczękowej zwane z języka angielskiego sinus lift. Stosowane jest ono w przypadkach niewystarczającej, do założenia implantów zębowych, ilości kości w okolicy górnych zębów trzonowych i przedtrzonowych.

Kości szczęki po usunięciu zęba ulegają zanikowi i często zdarza się, iż jest jej zbyt mało by wszczepić implanty. Przy zbyt wąskiej kości wykonywane są specjalne zabiegi augmentacji polegające na delikatnym rozszczepieniu kości przy pomocy ultradźwięków lub lasera. Skraca to czas zabiegu i odbudowy kości w porównaniu z tradycyjna augmentacją czy przeszczepem kości.

Do wspomagania odbudowy kości stosujemy z powodzeniem osocze bogatopłytkowe PRP (platelet rich plasma), które stanowi doskonałe matrix dla nowopowstających naczyń krwionośnych zaopatrujących miejsce regeneracji kości. W wielu przypadkach nieodzowne jest zastosowanie fibryny bogatopłytkowej PRF (platelet rich fibrin) jako membrany autogennej lub wypełnienia w zębodole po usunięciu zęba. PRP oraz PRF otrzymuje się z własnej krwi pacjenta pobranej przed zabiegiem. Kombinacja obu metod wraz z dostępnymi preparatami kościotwórczymi znajduje zastosowanie w regeneracji dziąsła i kości w chorobach przyzębia.

PRP wykorzystujemy w zabiegach Regeneris dotyczących głównie skóry twarzy, szyi i dekoltu, ale także w leczeniu blizn i w zaopatrywaniu ran na powierzchni całego ciała.

Nigdy nie stosowaliśmy i nie stosujemy materiałów pochodzących od zmarłych dawców jak na przykład tkanki kostne firmy RTI czy Tutogen.